9 Ekim 2010 Cumartesi

Medya Takip Merkezinin (MTM) raporuna göre, ekranda kalma süresine göre ilk 6 ayda en fazla reklam veren şirketler sırasıyla Turkcell, Danone ve Algida olarak gerçekleşti.
Turkcell, reklam şampiyonu oldu MTM, yılın ilk 6 ayında en fazla reklam verenlerin yer aldığı ''TV Reklam Ölçüm Raporu''nu açıkladı.

Rapora göre, 2008'in ilk yarısında, toplam bin 491 markanın reklam filmi tüketiciyle buluştu. Altı ayda 1 milyon 520 bin 136 adet spotun yer aldığı TV ekranlarında, 412 güne denk düşen oranda reklam yayımlandı.

Yılın ilk yarısında ekranlarda en çok reklamı yayımlanan markalar sıralamasında ekranlarda 33 bin 295 adet spotuyla, 290 saat yer alan Turkcell ilk sırada yer aldı. 15 kanalı kapsayan araştırmaya göre, yayımlanan her 100 reklamdan 3'ü, Turkcell'in reklamı oldu.

Rapora göre, Vodafone'un pazara girmesiyle iletişim harcamalarını arttıran Turkcell'in, 2007 yılının aynı dönemine kıyasla TV reklamlarında yüzde 48 oranında artış yaşandı.

Reklam süresine göre yapılan incelemede, en çok reklam veren markalar listesinde ikinci sıraya Danone yerleşti. Danone'nin reklamları, 23 bin 321 kez tüketiciyle buluşurken, reklamlarının ekranda kalma süresi 191 saate yaklaştı.

Yılın ilk yarısının en çok reklam veren üçüncü markası ise Algida oldu. Altı aylık süreçte toplam 28 bin 261 adet spotla ekranlarda yer alan Algida'nın reklamları, 167 saat boyunca ekranda yer aldı. Rapora göre, Algida, 2007 yılının aynı dönemine göre, reklam sayısını yüzde 15,5 oranında arttırdı.

MTM'nin aynı ölçüm sonuçlarına göre, 2008'in ilk 6 ayında televizyonda en çok reklam veren diğer markalar, reklam süresine göre sırasıyla; Kosla, Vodafone, Arçelik, Calgon, Avea ve Türk Telekom oldular.

Spot adedine göre sıralama ise, Turkcell, Algida, Kosla, Danone, Vodafone, İstikbal, Arçelik, Ufo, Avea ve Calgon olarak gerçekleşti.
Turkcell'in Recep İvedik'li reklamı psikiyatristleri kızdırdı. Doktorlar, gittiği psikiyatrist istediği ücrete 'Yuhh' diye tepki gösteren Recep İvedik'in, zaten doktora gitmeyen halkı psikiyatristlerden iyice soğutacağı görüşünde...
'Recep'in Tavuğu' doktorları kızdırdı Şahan Gökbakar'ın hayat verdiği Recep İvedik karakterinin rol aldığı Turkcell'in reklam filmi doktorları kızdırdı. Reklamda; rüyasında bir tavuk gören Recep İvedik, bir psikiyatriste gidiyor.

Psikiyatrist zamanın dolduğunu söyleyip ücretini açıklayınca da "Yuhh" diye tepki gösteriyor. Recep İvedik ile doktorun diyaloğu internette izlenme rekorları kırarken, ünlü psikiyatristler reklamı eleştiriyor; Recep İvedik'in psikiyatriste zaten gitmeyen halkı kötü etkileyeceğini düşünüyor: "Bu yalnızca komik bir reklam ama cahil halk bu reklamdan etkilenebilir..."

TEPKİ HEP VAR...

Geçmişte de bazı sözler ve karakterler çeşitli meslek gruplarını ayağa kaldırmıştı. Hande Yener'in "Bakkal şarkısı" sözü, Bakkallar Odası'ndan, eşcinsel görüntülerin yer aldığı 'Hamam' filmi hamamcılardan, 'Bizimkiler'in 'Kapıcı Cafer'i Kapıcıları Koruma Derneği'nden tepki almıştı.

KIZDIRAN DİYALOG...

Doktor: Vaktiniz doldu.

Recep İvedik: 1 saat oldu mu? Doktor: Oldu tabii.

Recep İvedik: Borcumuz ne kadar?

Doktor: 150 YTL.

Recep İvedik: Yuhhhh! Yürü git. Beni kendimle başbaşa bırak. Tarifenin keyfini çıkartacağım.
Reklamcılar, Kristal Elma Ödülü'nü Ciner Medya Grubu Kurumsal İletişim Müdürü Can Çobanoğlu'nun elinden aldılar...
Reklam Oscarları sahiplerini buldu Santralistanbul’da, oyuncu Gürgen Öz ile spor spikeri Burcu Esmersoy’un sunduğu gecede konuşan Reklamcılar Derneği Başkanı Cem Topçuoğlu, reklamcılık sektöründe, “Kristal Elma Ödülü”nün verilmeye başlandığı 20 yıl öncesine göre çok şeyin değiştiğini söyledi.

opçuoğlu, yaşanan teknolojik gelişmelerin yepyeni mecralar ortaya çıkardığını, ancak değişmeyen tek şeyin “fikir” olduğunu bildirdi.

Törende “Basın”, “Televizyon”, “Açıkhava”, “Radyo”, “Sinema”, “İnternet”, “Yaratıcı Medya Kullanımı”, “Çok Mecralı Kampanya”, “Ortam Reklamı” ve “Doğrudan Pazarlama” dallarındaki 72 kategoride en çok puanı alanlara “Kristal Elma Ödülü” verildi.

Yarışmaya başvuran 999 eser arasından 2. ve 3. olanlar da başarı ödülüne değer görüldü.

Gecede, “Basın” dalında Kristal Elma Ödülü’nü; “Gıda” kategorisinde “Calve Acılı Ketçap” reklamıyla Lowe Reklam Ajansı kazanırken, “Çikolata/Şekerleme/Çerez” kategorisinde “Dankek” reklamıyla, “Bankacılık” kategorisinde ise “İş Bankası Kuruluş Yıldönümü” reklamıyla Medina Turgul DDB Reklam Ajansı ödüle değer görüldü.

“Televizyon” dalında Kristal Elma Ödülü, “Kozmetik ve Kişisel Bakım” kategorisinde “Revivogen Saç Bakım Losyonu” reklamıyla Taze Fikir Reklam Ajansı’na, “Ev Araç ve Gereçleri” kategorisinde “Profilo” reklamıyla Rafineri Reklam Ajansı’na ve “İpragaz-Tüpgaz” reklamıyla Tayfa Reklam Ajansı’na, “Elektronik” kategorisinde de “Arçelik LCD TV” reklamıyla Y&R Reklamevi’ne verildi.

“Seçici Kurul Özel Ödülü”ne ise, “I-Pod Hediye Kampanyası”yla Works Reklam Ajansı, “Mercedes Benz Kamyonlar” reklamıyla Alice BBDO Reklam Ajansı ve “Passat Variant-Baba” reklamıyla Medina Turgul DDB Reklam Ajansı değer görüldü.

Öte yandan davetliler, törenin ardından “Aziza” ve “Sultana”nın DJ’lik yaptığı partide eğlendi.
Nielsen’in 16 Nisan – 15 Mayıs arasında elde ettiği verilere göre geçen ayın en çok GRP alan markaları belli oldu.
Ülker, Telekom, Turkcell... Markalar yarışında son durum Geçen ay en çok GRP alan markalar

Nielsen’in 16 Nisan – 15 Mayıs arasında elde ettiği verilere göre geçen ayın en çok GRP alan markaları belli oldu.

Listenin başında 369,843 saniyede 6,937 GRP alan Ülker yer alırken; ikinci sırayı 137,380 saniyede 4,395 GRP alan Türk Telekom; üçüncü sırayı ise 192,654 saniyede 3,880 GRP alan Turkcell aldı.

Listede yer alan diğer markalar ve GRP’leri ise şöyle:


  Firma                   Süre

Benckiser             589,579
Unilever               541,821
P&G                    395,477
DTV                    392,280
Akbank                365,782
Ülker                   359,427
Turkcell                274,413
Arçelik                 249,566
Vodafone             244,426
Danone                209,337